"Жемістер" ашық сабақ

15 наурыз 2016 - Шолпан Ергуатова

Сабақтың тақырыбы Жемістер

Мақсаты:  Жемістердің құрылысын, олардың бір-бірінен ерекшеліктерін ажырата білу.Жемістердің көптүрлілігін, кездесетін жерлерін және бұрыннан білетін білімдерін кеңейту

Оқушылар үшін оқу нәтижелері: Оқушыларды  жемістер түрлеріне тән белгілерді, ерекшеліктерін ажыратады. Жемістер тобының ерекшеліктерімен, танысып есте сақтау.

Сабақтың әдіс-тәсілдері:   Сұрақ-жауап, сәйкестік тест, кестемен жұмыс, тірек-сызбалар, слайд

Көрнекілігі: тірек-сызбалар, слайд

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру бөлімі.

Шаттық шеңбері ынтымақтастық атмосферасын қалыптастырады.

Оқушыларды түгендеп, үш топқа бөлу, бағалау парақтарын тарату

ІІ. Үй тапсырмасын тексеру.

А. Өсімдіктердің жыныстық көбеюі.Тозаңдану мен ұрықтану

 «Кім жылдам?».

“Алма” тобы

1. Аталық және аналық жыныс жасушаларының қосылуы.

2. Гүлдің көбеюге қатысатын бөлімдері.

3. Қосарлы ұрықтануды ашқан ғалым.

4. Жай жапырақтың тақта саны.

5. Белгілі ретпен орналасқан ұсақ гүлдер тобы.

    түрлері.

“Банан” тобы

1. Аталық тозаңының аналықтың аузына түсуі.

2. Ұрықтанған соң тұқым бүршігінен дамиды.

3. Бір гүлдің аталық тозаңының екінші гүлдің аналығының 

    аузына түсуі.

4. Өсімдіктердің гүлдеуі дегеніміз?

5. Аналықтың тозаңды қабылдайтын бөлігі.

“Анар” тобы

1. Бір гүлдің өз аталық тозаңының сол гүлдің аналығының

   аузына түсуі.

2. Ұрықтанған соң жатыннан дамиды.

3. Жыныс мүшелері бар, бұтақтанбайтын түрі өзгерген, 

    қысқарған өркен.

4. Аналықтың ең жуан жері

5. Тозаңдану түрлері.

“Жаңғақ” тобы

1. Өсімдіктердің тозаңдары майда, жеңіл, көп болады.

2. Саумалдық, жер жаңғағы, шегіргүл өсімдіктерінің тозаңдану түрі.

3. Беде өсімдігінің гүлшоғыры.

4. Тостағанша жапырақшаны мен күлте жапырақшаны өсімдіктін

5. Тәтті шірнеліктер орналасқан бөлігі.

Б.Сәйкесін тап.

ЕРЕКШЕ БЕЛГІЛЕРІ

ДҰРЫС ЖАУАП

ТОЗАҢДАНУ ТҮРЛЕРІ

1.Гүлдері өте ұсақ, реңсіз.

Б

 

А) Өздігінен

Ә)Бунақденелілер арқылы 

Б) Жел арқылы

 

 

2.Гүлінде шірнесі бар.

Ә

3.Тозаңдану бір гүлдің ішінде болады.

А

4.Тозаңдары ірі, сырты кедір-бұдырлы.

Ә

5.Тозаңы құрғақ өте ұсақ.

Б

6.Гүлі аңқыған хош иісті.

Ә

7.Гүлдері ірі, күлтелері ашық реңді.

Ә

8. Бітеу  гүлдің тозаңдануы.

А

9.Гүлдерінде иісі болмайды.

Б

10.Майда гүлдері ірі гүлшоғырына жиналған.

Ә

ІІІ. Жаңа сабақты меңгеру алдындағы білім мен білігін тексеру

- Ұрықтану дегеніміз не?

- Тұқымбүршіктен не дамиды?

— Жатыннан не дамиды?

— Жеміс

Жынысты көбею – аталық және аналық жыныс жасушаларының қосылуы

ІҮ. Оқушылар алдында сабақ мақсатын қою

Миға шабуыл.  

— Жеміс туралы не білеміз?

— Қандай жеміс түрлері болады?

Ү. Жаңа ақпаратты қабылдау мен тұжырымдауды ұйымдастыру

1 топ – Шырынды жемістер     2 топтар –шырынды жемістер

3топ –құрғақ жемістер             4 топ құрғақ жемістер

«Біреуі үйде, үшеуі қонақта» әдісі арқылы топтар арасында білім алмасады.

Сергіту сәті: Жұмбақтар шешеу

Ызақор бұғып жатыр,

Сақалы шығып жатыр.
(жуа)

***

Қалың киім ұнатады
Шешіндірсең жылатады.
(жуа)

***

Бұл не деген көп киім, жетпіс қабат көп киім.
Жаңбыр одан өтпейді, қабат-қабат тоны бар, түймелеуге жетпейді.
(орамжапырақ)

***

Үстіне тігіп көк шатыр,
Астында қызыл дәу жатыр
(қызылша)

***

Сырты жасыл қатты
Іші қызыл тәтті.
(қарбыз)

 

 ҮІІ. Пысықтау

 

 

ІІІ тапсырма

     

   

 

ІҮ тапсырма Сызықтық диктант

                 — дұрыс        қате    

1.Піскен жемістің дәмдік сапасы жоғары,әрі тәтті

2.Нашар піскен жеміс ұзақ сақталады

3.Үсіген жемістердің дәмдік құндылығы артады.

4.Шырынды жемістер шырыны мол,әрі жұмсақ

5.Шіріген жемістер адам өмірін ұзартады.

6.Жемістер хош иісті әрі дәмді.

Ү. Қызықты және қосымша мәліметтер

Жемістер әлеміндегі ғажайыптарды білесің бе?

Діңде өсетін жеміс – жаботикаба немесе бразилия жүзімі.

Жемісі ағаш діңінде өсетін мәңгі жасыл өсімдік.

 Гүлі ақ түсті жеміс қабығы қалың, хош иісті,

 жылтыр, тәтті, дәмді, диаметрі 3-4 см, жүзімге ұқсас,

әр жемісінде 1-4 дейін тұқымдары болады.

2. Дуриан – жемісі әлемдегі ең қауіпті жеміс. Себебі. 1 см тікенектері бар 25 сантиметрлік 4 кг шар тәрізді жеміс адам басына құласа не болар еді?

Сонымен қатар әлемдегі бұл жеміс үшін адамдар өз өмірін құрбан ететін жеміс болып саналады. Биік, жуан ағаш, тамыры тақтай сияқты.

Жемісінің иісі алғашында жағымсыз. Пісер кезінде иісімен жабайы  жануарларды еліктіреді. Ең жақсыларын пілдер, қалғаны жолбарыс, қабан, бұғы, мүйізтұмсыққа, тапир, маймылдарға азық.

Малай халықтары ағаштар арасына жануарлар жете алмайтындай етіп көпірлер салып жемістерді жинап алады.

Жемістердің мөлшері үлкен жұмыртқа тәрізді 3-4 кг болады.

Дәмі өте тамаша бұл жемісті бір рет жесең өзіңді тоқтата алмайсың.

ІХ. Үйге тапсырма беру. Жемістер

Біліміңді тексер

Жемістердің маңызы туралы хабарлама жазу

Х. Оқушыларды бағалау

Бағалау парақшасы

Оқушы аты-жөні

І деңгей

ІІ дең гей

ІІІ деңгей

Өзара білім алмасу

Сәйкестік тест

 

Семант

ика

лық карта

 Логикалық-танымдық тапсырма

 Қорытынды

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20-25 ұпай – өте жақсы

13-19- жақсы

9-12- орташа

 

 

 

 

 

 

Сабақ жоспарлары сайты,      www.jospar.kz - 1147845

Пікірлер (2)
Базаргүл Алтынбекқызы # 22 наурыз 2016 в 00:23 0
Тақырыптың мазмұны ашылған, рахмет!
Шолпан Ергуатова # 24 наурыз 2016 в 23:49 0
Рахмет

Сайт редакциясының

Электронды почтасы:

bioustaz@mail.ru

Блогтағы жазбалар