Ақпараттық модельдеу

1 қараша 2014 - Күлзия Есенқызы

 

Ақпараттық модельдеу

Информатика пәні бойынша қолданбалы курс бағдарламасы

8 сынып, аптасына 1 сағат, барлығы 34 сағат

Бекишева Кульзия Есеновна

Астана қаласы, №56 мектеп-лицейдің информатика пәнінің  мұғалімі

 

Информатика пәнінен 8 сынып оқушыларына  арналған «Ақпараттық модельдеу» қолданбалы курсына қатысушылармен жүргізілген сауалнама мазмұны

 

  1. Ақпараттық модельдеутуралы  білесің бе?

А) білемін;          Ә) білмеймін;      Б) түсінігім жоқ;

  1. Модель термині нені білдіреді?

А) үлгі дегенді білдіреді      Ә) обьектілерді білдіреді     Б) жай термин

Мектеп бағдарламасынан модельдеу ұғымын кездестірдің бе?

А) жоқ;          Ә) ия;      Б) кейбір бағдарламада;

Кез-келген бағдарламаны орындауда модельдеудің тиімділігі неде?

А)  елестету;          Ә)тез орындау;      Б) үлгі  құру;

Ойша немесе әңгіме түрінде жасалған модель?

А) таңбалық модель;          Ә) имитациялық модель;      Б) Вербальдік модель;

 

Сауалнама нәтижесі:

 

Қатысқан оқушы саны

Дұрыс жауап саны

Дұрыс емес жауап саны

Нәтижесі

 

 

 

 

 

 

 

Информатика пәні бойынша 8 сынып оқушыларына  арналған «Ақпараттық модельдеу» қолданбалы курсын өткізу кестесі

Апта күндері

Уақыты

Кабинет №

Сынып

Дүйсенбі

 

 

 

Сейсенбі

 

 

 

Сәрсенбі

 

 

 

Бейсенбі

 

 

 

Жұма

 

 

 

 

 

2013-2014 оқу жылындағы №56 мектеп-лицейі бойынша информатика пәнінен       "Ақпараттық модельдеу"    факультативтік курсын таңдаған  8  сынып оқушыларының тізімі

         
 

Оқушының аты-жөні

сыныбы

байланыс телефоны

 

 

1 топ

 

 

 

1

     
 

2

     
 

3

     
 

4

     
 

5

     
 

6

     
 

7

     
 

8

     
 

9

     
 

 

2 топ

 

 

 

1

   

 

 

2

   

 

 

3

   

 

 

4

   

 

 

5

   

 

 

6

   

 

 

7

   

 

 

8

   

 

 

9

     
 

 10

   

 

   

3 топ

   
 

17

   

 

 

18

   

 

 

19

   

 

 

20

   

 

 

21

   

 

 

22

   

 

 

23

   

 

 

24

   

 

 

Оқытудың жаратылыстану-математика бағыты бойынша информатика пәнінен

8 сынып оқушыларына арналған «Ақпараттық модельдеу» қолданбалы курсының бағдарламасы

 

Бағдарламаны құрастырушы:  Бекишева К.Е. Астана қаласы №56 мектеп-лицейдің информатика пәнінің  мұғалімі  

Қолданбалы курс:  «Ақпараттық  модельдеу», 8 сыныптар

Бағдарламаға түсініктеме хат:

Оқу бағдарламасы Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2012 жылғы 23 тамыздағы № 1080 қаулысымен бекітілген Орта білім берудің (бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім беру) мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына сəйкес əзірленген. 

Ақпараттық қоғам жағдайында информатика пәнінің рөлі ақпараттық білімнің, ақпараттық орта мен адамның өзара қарым-қатынасын үйлесімді етудегі орнымен қамтамасыз етіледі. Информатиканың мамандыққа баулу курсы ретінде оқытуда оқушылардың жаңа ақпараттық технологияның көмегімен қолданбалы программалық құралдарды жасақтау, ақпараттық-логикалық модельдерді құру, деректер қорын өңдеуді, слайд – филмдерді  жасау мен ақпараттық технологиямен жұмыс жасауды меңгерту сияқты мәселелер қамтылады. Оқу бағдарламасының мазмұнында модельдеудің формальдау әдістері, нақты құбылыстар мен объектілерді модельдеудің негізгі принципі,  модельдеудің типтері, модельдеудің тәсілдері, модельдеудің мысалдары, т.б. қарастырылады.

  Тақырыптық жоспарлауда мамандыққа баулудың  бағыттарының бірі ретінде модельдеу қағидалары қарастырылған. Модель – жасанды құрылған объект. Ол схема, сызба, логикалық-математикалық таңбалы формулалар, физикалық құрылымдар түрінде беріледі.Модель құру процесі модельдеу деп аталады. Модельдеу қағидаларына зерттелетін объектінің қасиетін, өзара байланысын және қатынастарын аналогты түрде сипатталуын жатқызуға болады.

Қазіргі кезде неғұрлым кең таралған қарапайым модельдерге: графикалық модель – объектіні сурет, кескін, схема түрінде бейнелеу; сөздік модель – объектіні сөзбен, ауызша сипаттау; математикалық модель – объектінің заңдылықтарын, әсерін, қасиетін математикалық заңдылықтар бойынша бейнелеу; информациялық модель – ауызша, сөзбен берілген мәліметті формальді тілде бейнелеу; көрнекі модель – зерттелетін объектіні схемелар, диаграммалар, графиктер түрінде сипаттау мәселелері қарастырылады.

Курстың мақсаты:

 Қазіргі заман талабына сай бәсекеге қабілетті, қарқынмен дамып келе жатқан қоғамда кәсіби маман болып қалыптасуына бағыт беру, компьютерлік технологияның мүмкіндіктерін, модельдеу қағидаларынөздерінің кәсіби дайындық деңгейіне еркін пайдалана білуге үйрету, нәтижелі жұмыс жасауға баулу.

  Міндеттері:

-          ақпараттық модельдеу, модельдеу əдістерін қолданатын негізгі салалар туралы мағлұмат беру;

-          оқушылардың бейнелік  ойлау  қабілетін  дамыту, модельдеудің маңыздылығын терең түсіну, танымдық, біліктілік қабілеттерін дамыту;

-          оқушылардың компьютерлік сауаттылығын дамыта отырып, кәсіби маман болып қалыптасуына ықпал жасау;

-          оқушылардың өз бетінше жұмыс жасау дағдысын қалыптастыру.

-          жоба қорғау барысында, жарыс сөздер жəне ауызша жауаптарда сөйлеу мəдениетін дамыту

-          оқушыларды ақпараттық мəдениетке жəне техникаға ұқыпты болуға тəрбиелеу.

Күтілетін нәтиже:

·         Оқушылар қабілетіне қарай мемлекеттік стандартқа сай сапалы білім алады.

·         Проблеманы көре алатын және оны шеше алатын, барлық ақпарат түрлерімен жұмыс істеп, алған білімдерін өмірде кездескен нақты жағдайда пайдалана алатын тұлға қалыптасады.

·         Оқу үрдісінде репродуктивтік, эвристикалық және зерттеушілік тапсырмаларды қолдану оқушылардың белсенділігін арттыру.

·         Өз заманына сай білімді, іскер, шығармашыл, жан-жақты дамыған, терең білімді шығармашыл тұлға қалыптастыру.

 

Оқушылардың  дайындық деңгейіне  қойылатын талаптар:

Таңдау курс міндетіне оқушыларда  модельдеу қағидаларын қалыптастыру, модельдеудің типтері мен тәсілдерін білу және модельді жасау  дағдыларына баулу, күнделікті  өмірде  компьютерді  пайдалану құрал ретінде  еркін пайдалана алуға үйрету.

Оқушылар мыналарды білуі тиіс:

модельдеу ұғымын;

-          модельдеудің негізгі тәсілдерін білуі;

-          компьютердің жұмыс істеу принципін, ұйымдастыру негіздерін және жұмыс істеуін білуі;

-           модельдерді құра алуы, талдай алуы және түсіндіре алуы.

-          ақпаратты қорғаудың және компьютерді басқарудың негізгі бпғдарламалық жабдықтарын білуі;

-          адам және қоғам өміріне модельдеудің тигізетін ықпалын, мәнін, ролін білуі;

-          жалпы және дара коммуникациялардың ақпараттық жүйесінің ерекшеліктерін айыруы;

-          слайд – филмдерді  жасау жолдары;

 

Оқушылар игере алуы тиіс:

Білу: тарауды толық меңгеріп, модельдеу əдістерін түсіне отырып, олармен жұмыс жасайды. Модельдерді сипаттау əдістерін ұғып, модельдер қасиетін əртүрлі бағдарламалар орындау  мысалдарында модельдерді зерттей білу.

 
Үйрену: 

Модельдеу тәсілдерін, оларды  қолдану жолдарын үйренеді және  өз бетімен шығармашылық жұмыс жасауға дағдыланады.
Қолдана білу: 

Курстан алған білім мен білікті кәсіби бағдар алуда, күнделікті өмірде қолдана алады.Модельдеу арқылы :
—    слайд – филмдерді  жасай алуы;

-          телекомуникациялық желілер жұмысты меңгере алуы;

-          Microsoft Excel кестелік процессормен жұмыс жасай алуы;

-          Microsoft Access мәліметтер базасымен жұмыс

 

Пәнаралық байланыс

орыс тілі

— қазақ тілі

— сурет

  — математика

— ағылшын тілі

 

Кәсіптік бағдары:

-          компьютерлік дизайн;

-          web – дизайн;

-          жүйелік программалаушы;

-          администратор, секретарь–референт

 Сағат жүктемесі:   аптасына  1 сағат, барлығы 34 сағат

 Бағдарлама  мазмұны:

 1-бөлім: Кіріспе (3 сағ.)

Техника қауіпсіздік ережесі. Модельдеу қағидалары.Объектілерді модельдеудің негізгі принципі. Модельдеудің тәсілдері, маңыздылығы.Модельдеудің типтері, модельдеудің тәсілдері

2-бөлім: Слайд – филмдерді  жасау (9 сағ.)

Power Point бағдарламасымен танысу, слайд – филмдерді  жасау. Movie Maker бағдарламасымен жұмысты үйрену.Фильм жасау, өңдеу.

3-бөлім: Телекомуникациялық желілер(3 сағ.)

Телекомуникациялық желілермен жұмыс. Интернет ауқымды желісінің қызметтері, мүмкіндіктері.

 

 

4-бөлім: Microsoft Excel кестелік процессор (5 сағ.)

MS Excel-мен танысу. MS Excel-ге берілгендерді енгізу және редакциялау. Формуланы енгізу және көшіру. Берілгендерді форматтау. Диаграммалардың түрі. Диаграммаларды  құру. Диаграммаларды редакциялау. Диаграммаларды  форматтау. Құжат беттерін рәсімдеу және басу.

5-бөлім: Мәліметтер базасының жүйесін басқару (3 сағ.)

Excel-дегі мәліметтер базасы. Мәліметтерді реттеу және сүзу .

6-бөлім:Access редакторы (7 сағ.)

Microsoft Access мәліметтер базасының негізігі  түсініктері.Кестелермен жұмыс істеу. Сұраныстармен жұмыс істеу.

7-бөлім: Қорытындылау (4 сағ.)

Курс бойынша тест жұмысы. Тақырыптық жоба жұмыстары.Жобаларды қорғау. Қорытынды қайталау.

 

Информатика пәні бойынша 8 сыныптарға арналған «Ақпараттық модельдеу» қолданбалы курсының тақырыптық жоспары

І жартыжылдық

Тақырып мазмұны

Сағатсаны

Өтілу мерзімі

 

Кіріспе

3

І топ

ІІ топ

ІІІ топ

1

Кіріспе. Техника қауіпсіздік ережесі

1

 

 

 

2

Ақпараттықмодельдеу қағидалары.Объектілерді модельдеудің негізгі принципі

1

 

 

 

3

Модельдеудің тәсілдері, маңыздылығы. Модельдеудің типтері

1

 

 

 

 

Слайд – филмдерді  жасау

9

 

 

 

4

Слайд-фильм туралы ұғым, қолданылуы. Power Point –тың  жалпы сипаттамасы, терезесі

1

 

 

 

5

Power Point  бағдарламасында слайд-фильмдер жасау әдістері.

1

 

 

 

6

Слайд – филмдерді  жасау.

1

 

 

 

7

Шығармашылық жұмыс

1

 

 

 

8

Movie Makerбағдарламасына сипаттама

1

 

 

 

9

Фильм жасау әдістері

1

 

 

 

10

Фильмдерді  өңдеу әдістері

1

 

 

 

11

Шығармашылық жұмыс

1

 

 

 

12

Жоба жұмысын орындау, қорғау

1

 

 

 

 

Телекомуникациялық желілер

3

 

 

 

13

Ауқымды желілер. Интернет ауқымды желісінің қызметтері

1

 

 

 

14

WWW. Іздестіру жүйелері

1

 

 

 

15

Интернетте жұмыс, ақпарат іздеу, алу.

1

 

 

 

16

 

MS Excel бағдарламасы. Берілгендерді енгізу және редакциялау

1

 

 

 

Информатика пәні бойынша 8  сынып оқушыларына  арналған «Ақпараттық модельдеу» қолданбалы курсының тақырыптық жоспары, ІІ жартыжылдық

 

Тақырып мазмұны

Сағатсаны

Өтілу мерзімі

 

Microsoft Excel кестелік процессор

5

І топ

ІІ топ

ІІІ топ

1

Берілгендерді форматтау

1

 

 

 

2

Формуланы енгізу және көшіру

1

 

 

 

3

Диаграммалардың түрі. Диаграммаларды  құру.

1

 

 

 

4

Диаграммаларды редакциялау. Диаграммаларды  форматтау

1

 

 

 

 

Мәліметтер базасының жүйесін басқару

3

 

 

 

5

Excel-дегі мәліметтер базасы

1

 

 

 

6

Мәліметтерді реттеу және сүзу

1

 

 

 

7

Шығармашылық жұмыс

1

 

 

 

 

Access редакторы

7

 

 

 

8

Microsoft Access мәліметтер базасының негізігі  түсініктері. Қарапайым мәліметтер  базасының құрылымы

1

 

 

 

9

Microsoft Access мәліметтер базасы өрістерінің қасиеттері. Microsoft Access мәліметтер типтері

1

 

 

 

10

Microsoft Access мәліметтер базасының объектілері. Microsoft Access мәліметтер базасының объектілері

1

 

 

 

11

Microsoft Access мәліметтер базасын жобалау

1

 

 

 

12

Мәліметтер схемасын даярлау

1

 

 

 

13

Access мәліметтер базасымен жұмыс істеу

1

 

 

 

14

Сұраныстармен жұмыс істеу

1

 

 

 

 

Қорытындылау

4

 

 

 

15

Тақырыптық жоба жұмыстары

1

 

 

 

16

Жобаларды қорғау

1

 

 

 

17

Жобаларды қорғау

1

 

 

 

18

Тараулар бойынша қайталау

1

 

 

 

 

Барлығы

34

 

 

 

 

Білімді   меңгеру дейгейлерінің   мазмұны:

-          әдіс – тәсілдері;

-           түрі;

-           құралдармен өзара байланысы

 Курсты ұйымдастыру формасы:

-      лекция

-      сұхбат – әңгіме

-      топтау, жұптық оқыту

-      өзіндік жұмыстар әдістерін пайдалану

Курсты оқытуды аяқтау формасы:

— Шығармашылық жұмыс

— Рефераттар.

-  Өз бетінше іздену жұмыстары. Тақырыптық жоба жасау, қорғау

 Оқушылардың оқу жетістіктерін бағалау жүйесі:

— Тест тапсырмалары.

— Шығармашылық жұмыс

— Жоба қорғау

Рефераттар тақырыбы:

  1. Модеульдеу қағидалары
  2. Power Point  бағдарламасы
  3. Интернет ауқымды желісінің қызметтері
  4. Microsoft Excel кестелік процессор
  5. Access  бағдарламасының мүмкіндіктері

Жоба тақырыптары:

1.      «Менің мектебім»

2.      «Менің қалам»

3.      «Менің отбасым»

4.      «Менің елім»

5.      «Менің болашақ мамандығым»

 Қолданылатын әдебиеттер:

Мұғалімге:

1. Электрондық оқулық. ҚР ақпараттық теңсіздікті төмендету бағдарламасы бойынша халықты компьютерлік сауаттылыққа оқыту жөніндегі оқу-әдістемелік  құрал /К.Б.Есекеев, Г.Қ. Нұрғалиеваның редакциясымен-Астана: АСТ-Проект, 2008-136 бет

2. ҚР мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты. Жалпы орта білім. Негізгі ережелер – Астана, 2012-68 бет

3. Мектеп информатикасын оқыту әдістемесі. 7-11 сынып материалдары негізінде. /Мұхамбетжанова С.Т. –Алматы, 2009/

4. «Информатика негіздері» әдістемелік журналы

5. Жаңа информациялық технологиялар: информатикадан 30 сабақ.  Алматы: 2008- 403 бет

6. Информатика. Ермеков Н., Криворучко В.А., Ноғайбаланова С.Ж.  Алматы: Жазушы, 2012.

7.  Информатика. әдістемелік құрал (жаратылыстану-математикалық бағыт) Н.Ермеков, В.Криворучко, С.Ноғайбаланова             – Алматы:           Жазушы, 2007

8.  Информатика. Практикум. Дидактикалық материал (жаратылыстану-математикалық бағыт). Н.Ермеков, В.Криворучко, С.Ноғгайбаланова – Алматы:         Жазушы, 2012.

 9. Ғаламтор

Оқушыға:

1.      Информатика. Ермеков Н., Криворучко В.А., Ноғайбаланова С.Ж. Қазақ тілінде оқытылатын мектептердің 7-11 сыныбына арналған оқулықтар (жаратылыстану-математикалық бағыт). – Алматы: Жазушы, 2012.

2.      7-11 сынып. Информатика. әдістемелік құрал (жаратылыстану-математикалық бағыт) Н.Ермеков, В.Криворучко, С.Ноғгайбаланова             – Алматы:           Жазушы, 2012

3.      7-11 сынып. Информатика. Практикум. Дидактикалық материал (жаратылыстану-математикалық бағыт). Н.Ермеков, В.Криворучко, С.Ноғгайбаланова – Алматы:         Жазушы, 2012.

4. 7-11 сынып. Оқушы анықтамасы С.Т.Мұхамбетжанова, «Арман-ПВ» баспасы, 2007ж.

5. Ғаламтор

Сабақ жоспарлары сайты,      www.jospar.kz - 1110020

Пікірлер (0)

Пікір жазылған жоқ, алғашқы болыңыз!

Сайт редакциясының

Электронды почтасы:

bioustaz@mail.ru

Блогтағы жазбалар