Будың пайда болуы. Булану және конденсация. Қаныққан және қанықпаған булар

Будың пайда болуы. Булану және конденсация. Қаныққан және қанықпаған булар

Алматы облысы

Көксу ауданы, қазақ орта мектеп-гимназиясы

Физика пәні мұғалімі

Какаманова Тұрсынгүл Әмірбайқызы

Сабақтың тақырыбы: Будың пайда болуы. Булану және конденсация. Қаныққан және    қанықпаған булар.

 Сабақтың мақсаты: Булану және конденсациялану құбылысын түсіндіру, қаныққан және қанықпаған бу ұғымдарын енгізу.Оқушылардың білім деңгейін және білім мазмұнының тұрақтылығы мен оны игерудегі іскерлік пен дағдыны бақылау. Оқушыларды мейірімділікке, адамгершілікке, ұстамдылыққа тәрбиелеу. 

 

 

 Сабақтың тақырыбы

 

  1. Оқытудің негізгі мақсаттары

 

 

2.  Белсенді оқытуда қолданылатын әдіс-тәсілдер

3. Сабақта кездесетін   кедергілерді жеңу

4. Оқу нәтижелері

5. Бағалау, соның ішінде  оқыту үшін бағалау

6. Барлығын қосқанда

7. Негізгі дереккөздер

Будың пайда болуы. Булану және конденсация. Қаныққан және қанықпаған булар.

 

 Оқушыларға булану және конденсациялану құбылысы  туралы түсініктеме береді, қаныққан және қанықпаған бу ұғымдарын практикада қолданады.Өз ойын жазбаша да, ауызша да жүйелі айту қабілеттерін дамытады. Оқушыларды мейірімділікке, адамгершілікке, ұстамдылыққа тәрбиелеу.

Топтық жұмыс.

Сұрақ-жауап  Топтық жұмыс, көзбен көретін айғақтар негізінде сын тұрғысынан ойлану «Булану, кебу жылдамдығы».   Миға шабу    график арқылы процестер талдау»

 

Сөйлеу кезінде қолданылатын тірек сөздер мен  кестелер пайдалану.

 

Оқушыға топтағы, сыныптағы пікірталастарда өз пікірін айтуға көмектесу.

 

1.Нақты мысалдар келтіру  арқылы  басқа  пәндердің материалдары бойынша табиғаттағы  булану, кебуді атайды.

2. Тәжірибе жүргізе отырып  булану жылдамдығы      қандай факторларға байланысты екенін талдайды.

3  Тақырыпқа байланысты сапалық есептер орындайды.

4.Құбылыстың   табиғаттағы маңызын зерделейді, салыстыра алады, пайымдайды..

5. Қаныққан және қанықпаған буларды ажырататып, табиғаттағы маңызын тұжырымдайды.

6. Психрометр  көмегімен бөлме ауа ылғалдылығын өлшейді,.

 Кері байланыс, бағалау парақшалары арқылы бағаланды

 ОүБ Шаршы

Жақсы сұрақ негіздері

Мен… таныстым

… маған оңай болған жоқ

Мен жетістікке жеттім ....

… болса ғой

… менің есімде қалды

Мен байқап көремін ...

 

Смайликтер

 

Дарынды оқушыларға тереңдетілген есептер беру

Оқулық, дидактикалық материалдар, жаттығулар  Мұғалімдерге арналған нұсқаулық. Ресур   көздері  55 бет. 

 

 

 

 

 

Пәні: физика

8 сынып

II— тарау 4- сабақ

8.10.2014ж

 

Сабақтың тақырыбы:

Будың пайда болуы. Булану және конденсация. Қаныққан және қанықпаған булар.

 

   Жалпы мақсаты:

Оқушыларға булану және конденсациялану құбылысын түсіндіру, қаныққан және қанықпаған бу ұғымдарын енгізу.Оқушылардың білім деңгейін және білім мазмұнының тұрақтылығы мен оны игерудегі іскерлік пен дағдыны бақылау. Оқушыларды мейірімділікке, адамгершілікке, ұстамдылыққа тәрбиелеу.

 

Күтілетін нәтижеле р:

1.Нақты мысалдар келтіру  арқылы  басқа  пәндердің материалдары бойынша табиғаттағы  булану, кебуді атайды.

2. Тәжірибе жүргізе отырып  булану жылдамдығы      қандай факторларға байланысты екенін талдайды.

3  Тақырыпқа байланысты сапалық есептер орындайды.

4.Құбылыстың   табиғаттағы маңызын зерделейді, салыстыра алады, пайымдайды..

5. Қаныққан және қанықпаған буларды ажырататып, табиғаттағы маңызын тұжырымдайды.

6. Тәжірибелердің нәтижесіне жүгініп  тақырыпты өмірмен байланыстырып тұжырымдай  алады.

 

Түйінді идеялар:

ØСұйықтың газ күйге өтуінің 2 тәсілі -булану және қайнауды түсіну.

ØБулану және конденсациялану құбылысын  заттың  молекулалық  құрлымы тұрғысынан түсіну.

Ø   Булану жылдамдығы сыртқы жағдайларға байланыстылығын ұғу.

 

Оқыту әдістері

 Топпен жұмыс, диалогтік әдіс,ұжымдық оқыту, жинақтау әдісі

 «Миға шабу  »стратегиясы

 «Серпілген сауал» стратегиясы                 

«Сабақ соңында қолданылатын құралдар» таныстырылымы «Лездеме» стратегиясы

 

Ұйымдастыру

кезеңі

 

 

Оқушылар білімдерін айқындау.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың тақырыбы  ашу.

 

 

 

 

 

 

 

 

Жаңа сабақ түсіндіру.Топтық жұмыс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зерттеушілік әңгіме

 

 

«график  арқылы процестер талдау»

 

 

 

 

 

 

 

Жалғасын тап:

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексия

.Сәлемдесу   2.Түгендеу   3.Топқа бөлу
Оқушыларды табиғаттағы жыл мезгілдері бойынша  (қыс, көктем жаз, күз) топқа бөлу. Сабақ мақсатымен, жоспарымен таныстыру, бағалау критерийімен таныстыру, бағалау парағын үлестіру.

1. Зертханалық жұмыс қорытындысы.

2. Ой шақыру. «Серпілген сауал» стратегиясы

Бұнда оқушыларға өтілген тақырыптар бойынша сұрақтар қойылады.

1.      Заттың агрегаттық күйлері не себепті өзгереді? (1б)

2.      Жылы бөлмедегі мұзды тонмен жауып тастаса, оның балқуы шапшаңдай ма?  Неге? (2б)

3.      Қандай жағдайда дене балқиды? (1б)

4.      Заттың балқыған немесе қатайған кездегі температураны қалай атайды? (1б)

5.      Меншікті балқу жылуы дегеніміз не? (1б)

6.      Мыс сымды отта қыздырды.Сымның ішкі құрылысында қандай өзгеріс болды?. (1б)

7.      Темір білеушенің температурасы 41ºС, ал ағаш білеушенің температурасы 285К. (1б)

8.      Мұздың меншікті балқу жылуы 340 кДж/кг.Бұл сан нені білдіреді? (1б)

9.      Қорғасын қасықта алюминий балқыттым? (1б)

10.  Жылу берілудің түрлері (1б)

11.  Қазақтар неге ыстық күні жылы шапан киіп жүрген? (1б)

12.  Қандай денелерде конвекция болмайды? (1б)

 

  Сабақтың тақырыбын ашу. Крассворд шешу.

1.        Заттың қатты күйген сұық күйге өтуі (балқу)

2.         3 Күйде болатын зат (су)

3.         Молекулалардың реттсіз қозғалысын сипаттайтын  қозғалыс (жылу)

4.         Сұйық күйден қатты күйге өтуі (қатаю)

5.         Ағылшын ботанигі (Броун)

6.         Жылу берілудің түрі (сәуле шығару)

«Булану»       

   Сурет бойынша буланудың түрлерін  айтылады.

Сабақтағы негізгі ұғымдар:

тақырыпты өздігінен меңгерту,Оқулықпен жұмыс  §15

1.      Булану және конденсация

2.      Кебу, кебудің жылдамдығы.

3.      Қаныққан ж әне қанықпаған бу.

Булану қарқындылығы  жоғары егер:

1.      сұйық температурасы жоғары болғанда     артады.

2.        Ыдыс бетінің ауданы үлкен болғанда

3.       Сүйықтың тегіне байланысты

4.      Ж ел соғу кебуді жылдамдатады.

Оқушылар  эксперимент жүргізеді.

 

 Есеп  1.Суретте келтірілген график бойынша массасы 2кг мұзды суға айналдыру үшін қанша жылу мөлшері қажет екенін есептеңдер.

 

«Лездеме» стратегиясы

1.      Балқу

2.       Жылулық   қозғалыс

3.       Температура

4.        Қаныққан бу

«Ойланып көрейік – жауабын берейік»

•      Шық түскен шөп желді күні ме әл де желсіз күні тез кебе ме?

•      Бірдей жағдайдағы майлы сорпа ма әлде шәй тез суы ма?

•      Неліктен жаздың күні өзен, теңіз, мұхіт суыының температурасы төңіректегі температурадан төмен болады?

•      Неліктен жылы одеколонды бетке жаққан соң мұздай ауа сезінеміз?

•      Неге жауын шашымнан соң жердің исі шығады?

•      Көлемдері бірдей екі стакан тұр. Бірінде эфир екіншісінде су бар. Екеуіне де термометр салған кезде қай стакан төмен температураны көрсетеді?

Бекіту:   айналымы

Жыл мезгілдеріндегі табиғи процестерді ата

Кері байланыс орнату үшін оқушыларға смайликтер беремін.

 Мен… таныстым

… маған оңай болған жоқ

Мен жетістікке жеттім ....

… болса ғой

… менің есімде қалды

Мен байқап көремін ...

Мұғаліммен амандасады, кезекші жоқ оқушыларды айтады, топқа бөлінеді, оқу құралдарын дайындайды. Сабақ мақсатымен, жоспарымен, бағалау критерийлерімен танысады.

 

 

Доп қағып алып     жауап береді,

 

 

 

 

 

 

 

  Жылу құбылыстары, заттың агрегаттық күйінің өзгеруі туралы   тақырыптарды естеріне түсіреді,

.

 

 

 

 

 

 

 

Крассворд шешу арқылы сабақтың тақырабын ашады.  

 

 

 Сурет  беріледі сол суреттің айырмашылығын айта отырып, буланудың екі түрі бар екенін айтады.

  Тапсырма  барысында   олар            рольдерді  бөлуі  тиіс ( 2 -баяндамашы, төраға,  таймкипер, хатшы )

  Постер қорғау. Топ бірін бірі бағалайды

 

 Басбаұмақ

 

Әр топ бір  тәжірбие жасайды.Оқушыларғы тапсырма беріледі, соған керек құралдарды   өздері тауып тәжірибе жүргізеді.

Критерийлер:

1.Булану, қайнау, бу түзіліс ұғымдарын дұрыс пайдалану. 5балл

2.Булану жылдамдығы, буланудың қандай факторларына байланыстылығын, оның табиғатын  толық түсіндіреді 5балл

3.Тақырып  бойынша тұжырым жасайды   5 б

4. Уақытты сапалы пайдаланды. 5б

 

«Лездеме» стратегиясы

топтың   бір оқушысы бүгінгі сабақтың негізгі сөздерін  конверттен алады,  сөздің өзін атамай түсіндіреді. Сөзді тапқан бірінші адам конверттен келесіні таңдайды және қалғандарына түсіндіреді!

    

 « ОүБ» Шаршылар

Жұмысты аяқтағаннан кейін оқушы дәптерге шаршының суретін салады.  Егер   жаңа тақырып түсініксіз болса, шаршыны қызыл түске бояйды, егер аздап түсінсе – сарымен, тақырыпты жүз пайызға түсінгеніне сенімді болса жасылмен бояйды. 

 

 

 

Кері байлан ыс, бағалау парақшалары арқылы бағаланды

 

Үйге тапсырма

§15,16   №5 Эксперимент жұмыс. 10-жаттығу 2,4,7.

 

 

Қосымша оқу:

 Нұсқаулық (Сабақ соңында қолданылатын құралдар» таныстырылымы, Физика 8 сынып. А.С.Кем,  В.И.Кронгарт

 

 


Осыған ұқсас жазбалар:

ФизикаАвторлық қолданбалы курс бағдарламасы "Физика болашақ- мамандықта"

Кембридж9 сынып физика пәніне орта мерзімді жоспар (кинематика тарауы)

ФизикаСабақтың тақырыбы: Заттың тығыздығы.

ФизикаСабақтың тақырыбы: Метеорит

ФизикаДененің қозғалу бағытында әрекет ететін күштің жұмысы. Қуат (ҚМЖ)

Сабақ жоспарлары сайты,      www.jospar.kz - 1141901

Пікірлер (0)

Пікір жазылған жоқ, алғашқы болыңыз!

Сайт редакциясының

Электронды почтасы:

bioustaz@mail.ru

Блогтағы жазбалар